Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü Program Eğitim Amaçları
Dört yıllık lisans eğitimi süresince edindiği mesleki bilgiyi, bilim ve teknolojideki yenikleri takip ederek sentezleyip, meslek hayatında karşılaştığı vakaların ve yakınlarının yaşam kalitelerini arttırmak için kullanabilen, iş arkadaşlarıyla ve diğer meslek elemanlarıyla etkili iletişim kurarak, uyum içerisinde, iş etiğine uygun çalışabilen, yaşam boyu öğrenmeye ve yeniliklere açık ve topluma fayda sağlamaya gönüllü, bağımsız dil ve konuşma terapistleri yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Lisans mezunu öğrencilerimiz,
• Dil ve konuşma terapisti kimliği ve bilincine sahip; bireysel ve mesleki rolleri, nitelikleri, potansiyelleri ve sınırları ile etik ilkeler, sorumlukları ve haklarının farkında olan,
• Toplumsal faydayı gözeterek, iletişim, dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarının önlenmesi, değerlendirilmesi, tanılaması ve rehabilitasyonunda aktif rol oynayan,
• Güncel ulusal ve uluslararası alanyazını, teknolojik yenilikleri takip ederek edindiği bilgileri mesleki deneyimi ve vakaların ihtiyaçları ile sentezleyip kanıta dayalı uygulamalar gerçekleştirerek vakalarının ve yakınlarının yaşam kalitelerinin arttırılmasına katkı sağlayan,
• Gerekli durumlarda, diğer meslek mensuplarıyla iş birliği yaparak ekip çalışmasına dahil olabilen,
• Alanı ile ilgili araştırma projeleri gerçekleştirerek bilimsel çalışmalara katkı veren,
• Yaşam boyu öğrenme ve kalite bilinci ile bireysel, mesleki ve akademik gelişimini devam ettirmeye önem veren dil ve konuşma terapisti yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü Program Çıktıları
1. Dil- Konuşma Terapisi alanında temel, güncel, kuramsal ve uygulamalı bilimsel bilgi ve teknolojileri takip eder.
2. İnsan iletişimi, dil, konuşma, ses, işitme, beslenme ve yutma ile ilgili süreçlerin biyomedikal (anatomik, nörolojik, fizyolojik vb), dilbilimsel, psikolojik/davranışsal ve gelişimsel temelleri hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olduğunu gösterir.
3. Dil ve Konuşma Terapisi alanında güncel ve geçerli olan ICD ve ICF, DSM 5 gibi sınıflamalarda kodlanmış ve tanımlanmış bozuklukları bilir.
4. Farklı disiplinlerden gelen uzman ekip içinde alanıyla ilgili sorumluluk ve inisiyatif alır ve gerekli iş birliğini yapar.
5. Dil- Konuşma Terapisi alanında gerekli teknoloji, araç ve gereçleri kullanarak kanıta dayalı verileri toplar, kayıt tutar, yorumlar, sonuçları raporlar, terapi planını/programını hazırlar, uygular, izler ve bilimsel araştırmalara dönüştürür.
6. Dil ve Konuşma Terapisi alanında gerekli teknoloji, araç ve gereçleri kullanarak kanıta dayalı önleme, işlevsel değerlendirme, ayırıcı tanılama, müdahale, terapi, re/habilitasyon uygulamalarını yapar.
7. Hasta/danışan, aileler ve ilgili diğer paydaşlar (öğretmen, hekim, psikolog, işveren vb.) ile yaş, cinsiyet, sosyo kültürel düzeyine, dil-konuşma bozukluğuna uygun iletişim kurar.
8. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri, dilleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel, dilsel ve kültürel farklılıkları değerlendirerek hastaya, sağlık personeline ve topluma anlaşılır ve doğru bilgi aktarır.
9. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve Türkçe sözlü¨ ve yazılı etkin kullanarak iletişim kurar.
10. DKT alanı ve alan dışında kişisel ve mesleki olarak yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
11. Birey olarak mesleki görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasal mevzuata, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve ilkelere uygun davranır ve toplumsal fayda ve sorumluluklarının bilincinde, hasta haklarını gözeterek mesleğini uygular.
12. Vakalar, aileler, uzmanlar ve diğer ilgili bireylere kendi bilgi ve tecrübelerini içeren bilgilendirmeler yapar, mesleğini tanıtır ve eğitim verir.
Komisyonlar için
tıklayınız.
Anketler için
tıklayınız.
Ölçme ve Değerlendirme Raporları için
tıklayınız.